Técnico de Campo/Technical Advisor Apply at locations: Santiago, Chile Time type: Full time Posted on: Posted Yesterday Time left to apply: End Date: November 29, 2024 (16 days left to apply) Job requisition id: R0089513 It's not just about your career or job title… It's about who you are and the impact you will make on the world. Because whether it's for each other or our customers, we put People First. When our people come together, we Expand the Possible and continuously look for ways to improve what we create and how we do it. If you are constantly striving to grow, you're in good company. We are revolutionizing the way the world moves for future generations, and we want someone who is ready to move with us. ¿Con quién vas a trabajar? Nuestro equipo de operaciones, el mejor de su clase, combina el conocimiento de las redes y los procesos de los clientes con una profunda experiencia en el dominio y la tenencia para ofrecer servicios de soporte de red incomparables de nuestros productos. ¿Cómo vas a marcar la diferencia? Como miembro de Operaciones, usted será responsable de liderar la instalación, inspección y supervisión de los componentes mecánicos y electrónicos utilizados en los automóviles de pasajeros para toda nuestra cartera, nuevos productos e innovaciones. Dirigirá las actividades técnicas sobre el campo y el Proceso de instrucción de cambios de productos en campo (FMI), brindando comentarios clave y una visión estratégica de los principales clientes a los Gerentes de Producto, Ingeniería y Comerciales. Reportando a FS Manager, la mayoría de las veces trabajará con un técnico del cliente respaldado por ingenieros de Wabtec. ¿Qué queremos saber de ti? Estudios de técnico o preferentemente estudiante de ingeniería Experiencia profesional relevante en la industria metal mecánica o ferroviaria preferentemente (5 años o más) Experiencia profesional relevante en servicios de campo (5 años o más) Disponibilidad de viaje: 20% del tiempo como máximo Fuertes habilidades de comunicación, asertividad y capacidad para lidiar con conflictos. Nivel intermedio de inglés Oficina, fluidez del correo electrónico ¿Cómo será un día típico? Experto (punto de referencia) para las discusiones técnicas con el cliente para todas las piezas Wabtec aplicadas en automóviles de pasajeros. Influir en las partes interesadas técnicas sobre el cliente y apoyar la introducción de nuevos productos. Liderar actividades de campo como inspecciones, instalación, monitoreo, reparación, pruebas, homologación con clientes ferroviarios. Ejecute análisis de causa raíz, PDCA y otras metodologías para resolver problemas técnicos. Ejecute activamente el Proceso de instrucción de cambios de productos en campo (FMI) y ayude a construir planes de contención proporcionando alternativas técnicas y evaluación de riesgos para componentes mecánicos y electrónicos. Visite los talleres de operación y mantenimiento de los clientes para evaluar el rendimiento y la confiabilidad del producto. Presentar soluciones técnicas a los clientes y a la dirección interna para la mejora del producto. #LI-AC1 Who are we? Wabtec Corporation is a leading global provider of equipment, systems, digital solutions, and value-added services for freight and transit rail as well as the mining, marine, and industrial markets. Drawing on nearly four centuries of collective experience across Wabtec, GE Transportation, and Faiveley Transport, the company has grown to become One Wabtec, with unmatched digital expertise, technological innovation, and world-class manufacturing and services, enabling the digital-rail-and-transit ecosystems. Wabtec is focused on performance that drives progress and unlocks our customers' potential by delivering innovative and lasting transportation solutions that move and improve the world. We are lifelong learners obsessed with making things better to drive exceptional results. Wabtec has approximately 27K employees in facilities throughout the world. Visit our website to learn more! Our Commitment to Embrace Diversity: Wabtec is a global company that invests not just in our products, but also our people by embracing diversity and inclusion. We care about our relationships with our employees and take pride in celebrating the variety of experiences, expertise, and backgrounds that bring us together. At Wabtec, we aspire to create a place where we all belong and where diversity is welcomed and appreciated. To fulfill that commitment, we rely on a culture of leadership, diversity, and inclusion. We aim to employ the world's brightest minds to help us create a limitless source of ideas and opportunities. We have created a space where everyone is given the opportunity to contribute based on their individual experiences and perspectives and recognize that these differences and diverse perspectives make us better. We believe in hiring talented people of varied backgrounds, experiences, and styles… People like you! Wabtec Corporation is committed to equal employment opportunity regardless of race, color, ancestry, religion, sex, national origin, sexual orientation, age, citizenship, marital status, disability, gender identity or expression, or protected Veteran status. If you have a disability or special need that requires accommodation, please let us know. #J-18808-Ljbffr